Implantació de la Zona de Baixes Emissions per reduir la contaminació procedent del vehicle privat.

Inici

01/10/2022

Final

31/01/2025

Fase

0
1
2
2. Evitar la dispersió urbana i revitalitzar la ciutat existent
2.4. Millorar el medi ambient urbà i reduir la contaminació
17_ZBE_036

Descripció

Elaborar un Pla de gestió de demanda del trànsit motoritzat. A partir del que determini el Pla, aplicar restriccions d’accés amb vehicle motoritzat al centre (accés només per a veïns i autoritzats) i en entorns urbans sensibles (p. ex. escoles).

Contribució als indicadors

AUV11.06. Nombre de dies en què se superen els límits de qualitat de l’aire, nivells mitjans anuals de partícules fines NOx.
AUV11.07. Nombre de dies en què se superen els límits de qualitat de l’aire, nombre de dies a l’any que s’ha superat el valor límit NOx.
AUV11.10. Reducció anual estimada de gasos efecte hivernacle (GEH) i del nombre de dies en què superen els límits de qualitat de l’aire, nivells mitjans anuals de partícules fines PM10.
AUV11.11. Reducció anual estimada de gasos efecte hivernacle (GEH) i del nombre de dies en què se superen els límits de qualitat de l’aire, nombre de dies a l’any en que s’ha superat el valor límit PM10.
AUV17.02. Distribució modal dels viatges (tots els motius) a l`àrea urbana: desplaçaments en transports públics.
QV21. Confort acústic.

Valor de referència (horitzó 2030)

Reduir en un 30 % de les emissions de contaminants a l’atmosfera, principalment diòxid de nitrogen (NO2) i partícules en suspensió (PM10).

Objectiu de progrés anual

Reduir un 10% anual les emissions de contaminants a l'atmosfera, principalment diòxid de nitrogen (NO2) i partícules en suspensió (PM10).

Reptes de ciutat

10. Fomentar la mobilitat lliure en carboni, potenciant la creació d’infraestructures que permetin augmentar els desplaçaments a peu o en bicicleta, incrementant les freqüències i les línies d’autobús urbà, la micromobilitat i els nodes d’intercanvi.

 
Ves al contingut