Impuls al desenvolupament de sistemes de telegestió en relació amb la mobilitat a la ciutat.

Inici

01/06/2025

Final

31/05/2027

Fase

0
1
2
5. Afavorir la proximitat i la mobilitat sostenible
5.2. Potenciar modes de transport sostenible

Maduració

10%

Objectius de Desenvolupament Sostenible

Agenda Urbana Espanyola

Agenda Urbana Catalana

Equilibrio territorial

Equidad social

Transición digital

Transición verde

Estratègia Viladecans 2030

Transició Ecològica

Estil de Vida Saludable

Model de Regeneració Urbana

Transformació Digital i Verda

Inclusió Social

Descripció

Implementar sistemes de telegestió en relació a la mobilitat a la ciutat per al control de la congestió urbana i la contaminació atmosfèrica que ajudi a regular el trànsit motoritzat i informi a la ciutadania a través de panells informatius a les principals vies i/ o mitjançant una aplicació creada amb aquesta finalitat.

Desenvolupament i posada en marxa d’un centre de control per l’anàlisi de les dades de tots els elements de la telegestió de la mobilitat.

Contribució als indicadors

AUV18. Flota de vehicles de baixes emissions o amb combustibles “nets” dedicats al transport públic urbà.

AUV5.2. Potenciar mitjans de transport sostenible.

Valor de referència (horitzó 2030)

Carregadors elèctrics a tots els punts estratègics de la ciutat amb accés a vehicle.

Objectiu de progrés anual

Objectiu Anual 2024=0,15X. Objectiu Anual 2025=0,2X. Objectiu Anual 2026=0,3X Objectiu Anual 2027=0,3X.

Reptes de ciutat

7. Millorar la qualitat de l’aire mitjançant la implantació de la Zona de Baixes Emissions, l’electrificació de la mobilitat i del consum energètic, la incentivació de la mobilitat sostenible (bicicleta, VMP, transport públic, vehicles compartits, etc), així com el foment de la naturalització dels espais públics i la conservació de la biodiversitat a la ciutat.

10. Fomentar la mobilitat baixa en carboni, potenciant la creació d’infraestructures que permetin augmentar els desplaçaments a peu o en bicicleta, incrementant les freqüències i les línies d’autobús urbà, la micromobilitat i els nodes d’intercanvi.

16. Construir un entorn digital i tecnològic adaptatiu que ajudi a prendre decisions per millorar la qualitat ambiental de la ciutat.

Ves al contingut