A Viladecans pensem en els diferents grups demogràfics i ens adaptem al seu estil de vida tenint en compte quatre aspectes clau:
- Objectiu: Abans de decidir com arribar a aquestes persones, ens preguntem què volem aconseguir. Busquem l’aprenentatge, la recopilació d’opinions, la generació de coneixement o l’experimentació?
- Canals de comunicació:És essencial conèixer els canals que utilitzen, ja sigui a través de les xarxes socials o altres mitjans. Quins suports prefereixen? Quina interactivitat desitgen? Aquest coneixement guia la nostra estratègia de comunicació i participació.
- Espais de trobada:Hem estudiat els espais físics de la ciutat com els esdeveniments que s’hi produeixen per generar sinèrgies amb els moments i llocs on es reuneix la població, però també, en cas contrari, per fer viure els espais habitualment més residencials a través d’experiències.
- Llenguatge: Sempre ens comuniquem amb un llenguatge proper i adaptat a qui ens dirigim. Busquem eliminar la distància que pot provocar un llenguatge excessivament institucional o professional per fer que tothom es senti partícip.